donderdag 10 maart 2016

Internationale Vrouwendag


Ik had het afgelopen weekend een lang weekend vrij, omdat Vrouwendag in Rusland een officiële feestdag is. Het is de tegenhanger van de Dag van de Man, die hier enkele weken aan vooraf gaat. Mijn huigenoten gingen naar Jekaterinenburg, maar ik wilde best een weekendje voor mezelf hebben, en ging daarom niet mee. Ik bezocht wel het Russische Museum en een vleugel van de hermitage. Hieronder een paar foto's uit de eerstgenoemde. Het zijn voornamelijk moderne stukken, want dat vind ik spannender. Romantiek, neoclassicisme, het is allemaal prachtig en duidelijk vakmanschap, maar eveneens is goed zichtbaar dat kunst in die tijd goedgekeurd diende te worden door academies en salons. Alles is in de kern redelijk hetzelfde.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten